Joomla 3.1 Templates by FatCow Coupon

Diagnoza gotowości szkolnej 2014/2015 - sprawozdanie

Opublikowano: piątek, 12, czerwiec 2015 Iza Łabudzka

W roku 2014/2015 w Miejskim Przedszkolu nr 2 w Józefowie do drugiej diagnozy gotowości szkolnej przystąpiło 115-ro dzieci z grup 5-latków:

  • Biedronki (20-dzieci)
  • Krasnale (23-dzieci)
  • Tygryski (25-dzieci)
  • Zuchy (21-dzieci)
  • Żabki (26-dzieci)

Arkusz gotowości szkolnej składał się z obserwacji w trzech sferach: fizycznej, umysłowej, społeczno-emocjonalnej. Zsumowane w poszczególnych sferach punkty dały obraz poziomu gotowości szkolnej.

Przedziały punktowe

Poziom gotowości

Interpretacja jakościowa wyniku

108p-82p

Wysoki

Dziecko jest gotowe do podjęcia obowiązków szkolnych.

81p-55p

Przeciętny

Dziecko można uznać za gotowe do podjęcia obowiązków szkolnych. Konieczne są jednak działania wspomagające sfery rozwoju dziecka w zakresie których wykryto trudności.

Poniżej 55p

Niski

Dziecko nie jest jeszcze gotowe do podjęcia obowiązków szkolnych. Wymaga specjalistycznych badań w poradni psychologiczno-pedagogicznej i podjęcia działań terapeutycznych.

Ze 115-stu dzieci poddanych obserwacji:

  • poziom wysoki uzyskało 98-ro dzieci
  • poziom przeciętny uzyskało 14-ro dzieci
  • poziom niski uzyskało 3-je dzieci

Przeprowadzona obserwacja pozwala na stwierdzenie, że w sferze fizycznej większość dzieci bo 102-je osiągnęło wysoki poziom, natomiast 11-ro dzieci poziom przeciętny i 3-je dzieci poziom niski.

Przeprowadzona diagnoza wykazała również, że poziom umysłowy dzieci 5-letnich jest w większości na poziomie wysokim bądź przeciętnym. Ze 115-tu dzieci poziom wysoki uzyskało 95-ro dzieci, przeciętny uzyskało 16-ro dzieci, a niski 4-ro.

Natomiast w sferze społeczno-emocjonalnej przeważająca większość 5-latków osiąga poziom wysoki- 96-ro dzieci. Poziom przeciętny 15-ro dzieci, a poziom niski 4-ro.

Druga diagnoza, podobnie jak pierwsza, potwierdza, że najlepsze wyniki osiągają dzieci uczęszczające do przedszkola trzeci rok. Słabiej rozwinięte we wspomnianych wcześniej sferach są dzieci, które edukację przedszkolną rozpoczęły w tym roku. Dla porównania w pierwszej diagnozie poziom wysoki uzyskało 63 na 114 w drugiej 98 na 115 dzieci. Poziom przeciętny 37 w pierwszej, a 14-ro w drugiej i poziom niski 14-ro dzieci w pierwszej, a 3-je w drugiej diagnozie.

POZIOM

I DIAGNOZA

114 badanych

II DIAGNOZA

115 badanych

Wysoki

63

98

Średni

37

14

Niski

14

3

Analizując zebrane dane, można stwierdzić, że większości dzieci znacząco poprawiła swoje wyniki we wszystkich badanych sferach. Na 115-ro dzieci objętych badaniem 98-ro dzieci co stanowe 85,21% jest gotowych do podjęcia obowiązku szkolnego.

                                                                                             

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies". Wiecej informacji w naszej Polityce Cookies.

  
EU Cookie Directive Module Information